Laatste Shout - Niet zichtbaar
U bent niet gemachtigd Shouts te bekijken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Di 07 Sep 2010, 11:32:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+ 
|-+  De boxer belicht
| |-+  Voeding
| | |-+  waarom niet merken brokken mengen?
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: waarom niet merken brokken mengen?  (gelezen 759 keer)
boxersien

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Vr 29 Jan 2010, 22:51:30 »

Tja, rare vraag voor iemand die geen brokken meer voert (Rambo at hier brok, maar weigerd nu om er zelfs nog maar naar te kijken  lachen ).
Las nu namelijk ergens op internet weer dat het heel slecht is om te mengen wegens verhoudingen die dan veranderen enz.
Maar als je een complete brok heb en je mengt die met een complete brok wat kan er dan fout gaan vraag ik me af? Kijk brok A heeft meer van dit dan dat brok B heeft, maar gezien het beiden compleet voer is moet het toch niet geven?
Misschien dat ik te makkelijk na denk  verlegen maar deze vraag wordt regelmatig aan me gesteld en ik weet geen duidelijk antwoord en zie er zelf geen kwaad in eigenlijk want compleet x compleet blijft compleet naar mijn idee.

Groetjes, Jacqueline Yaro en Ramp (officieel Rambo)

Rust zacht Tripper en Boris
Jaap

« Antwoord #1 Gepost op: Vr 29 Jan 2010, 23:09:38 »

Wat mij betreft prima hoor lekker doorelkaar husselen die brokken handel  verlegen niet dus  geniepig het ene brok voer is het andere niet en voor je het weet zit je met een hond die uit balans is wat betreft de hoeveelheid aan voer en uiteindelijk zijn darmen.
Ik weet dat ze in asiels alles door elkaar mengen zoals restant voer, open zakken van dierenzaken en voer wat door particulieren wordt afgestaan,,,,puur slecht !!
Ik zou zelf nooit mengen, krijg er ook nooit de kans voor want koop altijd het zelfde soort voor onze 2 broketers.

*Sascha *Hoobie
anita

« Antwoord #2 Gepost op: Vr 29 Jan 2010, 23:14:35 »

hangt er ook een beetje vanaf wát voor compleet voer ... een geexpandeerde brok mag je dus TOTAAL niet mengen met een geperste brok bv!!!

Groet, Anita Bløf en Cheina
boxersien

« Antwoord #3 Gepost op: Za 30 Jan 2010, 21:44:28 »

hangt er ook een beetje vanaf wát voor compleet voer ... een geexpandeerde brok mag je dus TOTAAL niet mengen met een geperste brok bv!!!

Dat snap ik weer wel heel goed dat dat niet mag  smile maar waarom bijv. Cavom en Farmfood niet mag mengen of Bonzo en Pedigree bijv. dat zie ik niet zo in. Jaap heeft wel een goed punt ja, je zit met de hoeveelheid die je moet voeren omdat dit per merk erg kan verschillen. En dus idd een geexpandeerde/geperste of gebakken brokken met elkaar mengen. Al 2 punten waarom niet mengen  smile

Oh, niet alle asiels mengen zomaar een eind hoor. Wij voeren bijv. alleen maar Royal Canin aan de asiel dieren en pension dieren die geen eigen voeding mee nemen. Voor katten: baby cat, kitten en fit 32 als hoofdvoer en voor honden: diner, sensible of de adult mini/medium/maxi.
Wij zijn namelijk van mening dat je juist in een stress situatie als in een asiel de dieren niet mag laten wisselen van voeding tijdens het verblijf. We proberen ook iedereen te overtuigen dit voer in elk geval nog een paar dagen door te voeren en dan pas langzamerhand te gaan mengen en daarom verkopen we ook kleine zakken van dit voer. Ook een manier dus  smile
En dieren die huid/vacht problemen hebben, andere mogelijk voedings gerelativeerde gezondheidsproblemen of slechte eters die krijgen KVV en kittens leven altijd half KVV en half brok bij ons en die krijgen ook KVV en brok mee als ze geplaatst worden.

natalie

Natalie en Lilo

« Antwoord #4 Gepost op: Zo 31 Jan 2010, 00:13:02 »

Ik gebruik een mengsel van Royal canin Boxer 26 (droogvoer)en diepvriesvoer van Duck, complete voeding.
En het gaat prima...

En af en toe een boterhammetje met soep of rauwe kip.

Natalie

Dikke poot van Lilo en Natalie

debby

« Antwoord #5 Gepost op: Ma 01 Feb 2010, 11:09:04 »

Ik gebruik een mengsel van Royal canin Boxer 26 (droogvoer)en diepvriesvoer van Duck, complete voeding.
En het gaat prima...

En af en toe een boterhammetje met soep of rauwe kip.

Natalie

Ik hoop niet dat je de brokken en Duck door elkaar heen mengt?

Groetjes Debby en een smakkie van Missy
boxersien

« Antwoord #6 Gepost op: Ma 01 Feb 2010, 19:51:16 »

Ik hoop niet dat je de brokken en Duck door elkaar heen mengt?

Las op een ander forum van iemand die ik niet ken, maar schijnbaar wel heel bekend is in de voedingswereld dat brokken en vers best gemengt mag worden, je moet echter wel goed op de ontlasting en de hond blijven letten of deze het goed aan kan (maar dat moet je overal mee). Deze beweerd dat het een NL internet myte is dat brok en vers niet gemengd mag/kan worden.
Ik weet er meer echt niet van alleen dat ik dit gelezen heb maar kom zelf niet verder dan het feit dat ik weet wie het is maar kan nergens uitleg vinden over het "waarom" hiervan helaas.

Dus zo blijf ik draaien over wel/niet kunnen mengen van merken brok en rauw en brok er zijn zeker dingen te noemen waarom niet, maar ook dingen waarom wel dus wegens dat denk ik dat er wel een kern in zit om ook naar het betreffende dier en de ontlasting ervan te kijken. Geloof niet dat ik hier ook 100% uit ga komen en altijd wel een beetje zit van niet doen, kan wel, kan echt niet, enz. verlegen
Maar hier blijft het gewoon lekker alleen vers  great

phyllis

« Antwoord #7 Gepost op: Ma 01 Feb 2010, 21:03:03 »

Elke fabrikant heeft zo z'n eigen richtlijnen en ideeen en zal hierbinnen z'n  eigen "complete" voer maken...met eigen verhoudingen.En door te mengen  kun je dit toch verstoren,.En net wat Anita al zegt elke brok is ook anders oppgebouwd voor de vertering, dus kans op verteringsproblemen is dan ook groot als je gaat mengen. Maar waarom zou iemand willen mengen.. je keuze voer moet wel iets zijn waar je achter staat denk ik dan.

Oh en vers mengen met brok...mmm is ook zo wisselend.Ik ken toch meerdere mensen die al jaren niks anders doen dan mengen en die honden (en dat zijn er meerdere)  doen het hier allemaal prima op.
Mijn keuze zou het niet zijn, maar het hoeft niet  gelijk een drama  te zijn.Hangt ook weer af van de vertering (maag/darmstelsel) van je hond  en de combi die je maakt denk ik.
Ik geef al jaren vers en een brokje erbij om te belonen en heel af en toe in sommige situatie, krijgt ze een maaltijd brokken, vind ze heerlijk  mhaw

jose

« Antwoord #8 Gepost op: Ma 01 Feb 2010, 21:33:29 »

Ik ben iemand die brok met duck mengt of met smuldier ,,ze doen het er hier beide heel goed op ,,weinig ontlasting en een mooie compacte drol .Ze eten het hier al jaren en het gaat goed zo.Heb met Quint een heel traject doorlopen wat meneer nou het beste at en met deze combi heb  ik geen eetproblemen meer,,er is mij door iemand wel eens verteld dat brokken gaan "drijven" in de maag en vers gaat " zakken" daar konden dan problemen van komen .Maar zoals ik al vermelde hier nooit iets aparts gemerkt..

Groetjes José en de heren Tigor en Quint
debby

« Antwoord #9 Gepost op: Za 06 Feb 2010, 22:41:43 »

Ik ben iemand die brok met duck mengt of met smuldier ,,ze doen het er hier beide heel goed op ,,weinig ontlasting en een mooie compacte drol .Ze eten het hier al jaren en het gaat goed zo.Heb met Quint een heel traject doorlopen wat meneer nou het beste at en met deze combi heb  ik geen eetproblemen meer,,er is mij door iemand wel eens verteld dat brokken gaan "drijven" in de maag en vers gaat " zakken" daar konden dan problemen van komen .Maar zoals ik al vermelde hier nooit iets aparts gemerkt..

Da's in ieder geval goed om te weten. Dan hoef ik in ieder geval ook niet panisch te zijn als mijn ouders Missy een keer brokken geven, terwijl ze eigenlijk vers moet hebben.

Groetjes Debby en een smakkie van Missy
boxersien

« Antwoord #10 Gepost op: Di 09 Feb 2010, 22:25:54 »

Da's in ieder geval goed om te weten. Dan hoef ik in ieder geval ook niet panisch te zijn als mijn ouders Missy een keer brokken geven, terwijl ze eigenlijk vers moet hebben.

Rambo zat hier in het begin ook op cavom gemengt met vers en dat ging heel goed. Kwam goed aan en goede ontlasting nu kan hij gewoon alleen vlees eten omdat hij genoeg eet om op gewicht te blijven.
En bedenk me net dat poes ook regelmatig brokken en vers eet (bibi) tegelijk. Alleen zie ik van haar nooit ontlasting omdat ze alles buiten doet altijd, maar haar vacht straalt enorm en ze ziet er prefect uit!

Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: