Laatste Shout - Niet zichtbaar
U bent niet gemachtigd Shouts te bekijken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Di 07 Sep 2010, 11:47:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+ 
|-+  De boxer belicht
| |-+  Opvoeding en gedrag
| | |-+  blaffen?
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: blaffen?  (gelezen 562 keer)
Zento

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Zo 07 Feb 2010, 20:01:39 »

Onze Zento doet t volgens ons naar zijn leeftijd (4,5 maanden) vrij goed met luisteren maar begint nu vaker met blaffen om ons aan het spelen te krijgen.
we hebben geprobeerd om dit te "stoppen" door hem te negeren en zodra hij rustig is natuurlijk te belonen voor zijn goed gedrag.
Maar....... na die beloning begint hij weer vrolijk opnieuw met blaffen. De kamer uitgaan helpt (tijdelijk)ook maar ook dan begint
hij bij terugkeer na enkele minuten weer opnieuw.  Hij mag gerust van ons blaffen maar dit is wel niet zo praktisch als dat 10 minuten aan een stuk is.
en vooral niet als je net een filmpje zit/ligt te kijken.  Nuttige tips zijn dus heel erg welkom

Githa

« Antwoord #1 Gepost op: Ma 08 Feb 2010, 14:10:48 »

Chaos doet dat soms ook!! Hij is nu 5 maanden en af en toe begint hij ook te blaffen en uit te dagen, zo van, HALLO GAAN WE SPELEN!!! Ik geef hem dan niet zijn zin en kijk hem niet meer aan, sta op en pak een van zijn speeltjes die ik vervolgens neer leg op zijn eigen bankje. Vaak gaat hij dan op zijn eigen bankje liggen kauwen op het speeltje. Soms komt hij dan weer met het speeltje aanlopen en probeert hij ons uit te dagen te spelen. Wij negeren hem dan volledig. Hij vind negeren vreselijk en ploft dan zuchtend op zijn bankje en gaat op zijn zieligst naar ons zitten kijken. verlegen

Na 10 minuten geven wij hem een beloning en als we er zelf zin in hebben spelen wij even met hem...

Groetjes Githa

Zento

« Antwoord #2 Gepost op: Ma 08 Feb 2010, 16:01:29 »

Klinkt idd hetzelfde behalve dan dat bij negeren er gewoon vrolijk doorgeblaft word  huilen

boxersien

« Antwoord #3 Gepost op: Ma 08 Feb 2010, 21:14:05 »

Klinkt idd hetzelfde behalve dan dat bij negeren er gewoon vrolijk doorgeblaft word  huilen

ik zou zeggen, stug door gaan met negeren en dan ook echt negeren. Dus als jij wil spelen met hem doe dat ook niet net na zo'n bui maar maak dat hij totaal geen link kan leggen met blaffen. Nu klinkt het mij in de oren, hij blaft, is stil, krijgt beloning en blaft weer. Makkelijk beloning verdienen dus  smile . Zou het blaffen dus echt negeren en ook niet belonen dat hij stil is, maar gewoon echt niet op reageren totdat hij een poosje echt stil is en niet zodra hij stil is  smile

Bedenk me net dat ik Yaro altijd de kamer uit doe. Hij wil nogal eens gaan blaffen als andere honden in de buurt blaffen of als er een auto stopt/deuren slaan e.d. Hij moest dan maar ergens anders gaan blaffen als hij dat zo graag wil. De stap tegelijk daarmee was hier als ik aan hem merkte dat hij wilde gaan blaffen dat ik hem riep en bezig hield (aaien, knuffelen, een oefening o.i.d.).
Inmiddels als hij wat hoort en wil blaffen komt hij bij me zitten en even een knuffel halen. Dit gedrag beloon ik want heb dit vele malen liever dan dat hij gaat blaffen. Is bovendien erg gezellig  verlegen love
« Laatste verandering: Ma 08 Feb 2010, 21:16:52 door boxersien » Gelogd

Groetjes, Jacqueline Yaro en Ramp (officieel Rambo)

Rust zacht Tripper en Boris
Zento

« Antwoord #4 Gepost op: Vr 12 Mrt 2010, 13:54:21 »

Hij  blaft niet meer bij mij maar doet het nu bij manlief  verlegen. bij de bank, aan de keukentafel etc.
Ik vind het wel leuk, eerst mij uitlachen en nu mag hij het zelf oplossen. kan ik lekker gniffelen  nanadenana

Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: