Klinkt idd hetzelfde behalve dan dat bij negeren er gewoon vrolijk doorgeblaft word

ik zou zeggen, stug door gaan met negeren en dan ook echt negeren. Dus als jij wil spelen met hem doe dat ook niet net na zo'n bui maar maak dat hij totaal geen link kan leggen met blaffen. Nu klinkt het mij in de oren, hij blaft, is stil, krijgt beloning en blaft weer. Makkelijk beloning verdienen dus

. Zou het blaffen dus echt negeren en ook niet belonen dat hij stil is, maar gewoon echt niet op reageren totdat hij een poosje echt stil is en niet zodra hij stil is

Bedenk me net dat ik Yaro altijd de kamer uit doe. Hij wil nogal eens gaan blaffen als andere honden in de buurt blaffen of als er een auto stopt/deuren slaan e.d. Hij moest dan maar ergens anders gaan blaffen als hij dat zo graag wil. De stap tegelijk daarmee was hier als ik aan hem merkte dat hij wilde gaan blaffen dat ik hem riep en bezig hield (aaien, knuffelen, een oefening o.i.d.).
Inmiddels als hij wat hoort en wil blaffen komt hij bij me zitten en even een knuffel halen. Dit gedrag beloon ik want heb dit vele malen liever dan dat hij gaat blaffen. Is bovendien erg gezellig