Laatste Shout - Niet zichtbaar
U bent niet gemachtigd Shouts te bekijken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Vr 10 Sep 2010, 06:02:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+ 
|-+  De boxer belicht
| |-+  Voeding
| | |-+  Wat en hoeveel eet jullie boxer
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Wat en hoeveel eet jullie boxer  (gelezen 820 keer)
Fiona

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 22:33:21 »

haha Joke ...dat bedoelde ik dus ook maar dan korter beschreven  lachen

Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.
mia belle

« Antwoord #16 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 22:53:02 »

Fons in juni 8 jaar
smuldier glutenvrij ong. 900gr
(Binnenkort over op brok.)

Colin 2
smuldier glutenvrij ong. kilo pd

Soms krijgen ze ook wel eens wat minder..ligt er aan of er nog een verpakking open is. De smuldier die we gebruiken zijn rollen van 500gr.

Rianne

« Antwoord #17 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 23:22:03 »

Randa krijgt momenteel 2x 250 gram CB of Bibi maar ze is wat fors op het ogenblik en schijnzwanger dus we laten haar ietsje afvallen deze weken. normaal zo'n 2x 300 gram ongeveer. We voeren op het oog, wordt ze wat dikker (minder bewegen bij bijvoorbeeld slecht weer of kou) dan krijgt ze wat minder. in de zomer is ze veel actiever en heeft ze meer nodig. Gemiddeld zo'n 300 tot 333 (worst in 3-en)
Ze krijgt af en toe wat barf dingetjes zoals eendenekken of rugstukken, kippepoot etc. Vind ze heeeeerlijk!  great
Bonny

« Antwoord #18 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 23:54:25 »

Bonny volledig op Barf, 600gr. per dag s'morgens 100gr. omdat ik het een beetje zielig voor haar vind, omdat brahms 2x per dag krijgt.En s'avonds 500gr.
Brahms volledig op Barf, 1000 gr. verdeeld over 2 maaltijden.

Brenda

« Antwoord #19 Gepost op: Di 09 Mrt 2010, 09:56:08 »

Tara krijgt brokken. Eet wanneer ze wil, er staat eigenlijk altijd voer.
Houdt zich hier prima in, is keurig op gewicht. Daarnaast krijgt ze elke dag een boterham, of eigeel, en soms een aardappel die over is gebleven.

wenda

« Antwoord #20 Gepost op: Di 09 Mrt 2010, 19:50:21 »

Een gewicht aan brok is overgens niet te vergelijken met een gewicht aan vers Zento.
Je moet dat los van elkaar zien.

wilco

Geslacht: Man

« Antwoord #21 Gepost op: Di 16 Mrt 2010, 19:27:32 »

harry is nu 17 week, en hij krijgt nu nog gecombineerd carnibest en barf, vanaf vrijdag wordt dat alleen barf.
krijgt nu zo'n 7% van zijn lichaamsgewicht, maar zit er sterk aan te denken om daar toch iets meer van te maken, omdat ie toch wat aan de dunne kant is.

natalie

Natalie en Lilo

« Antwoord #22 Gepost op: Di 16 Mrt 2010, 20:07:13 »

Lilo is intussen overgegaan naar 300 gr lam en rijst van duck s'morgens en 400 gr s'avonds.

Natalie

Dikke poot van Lilo en Natalie

boxersien

« Antwoord #23 Gepost op: Do 18 Mrt 2010, 18:08:08 »

harry is nu 17 week, en hij krijgt nu nog gecombineerd carnibest en barf, vanaf vrijdag wordt dat alleen barf.
krijgt nu zo'n 7% van zijn lichaamsgewicht, maar zit er sterk aan te denken om daar toch iets meer van te maken, omdat ie toch wat aan de dunne kant is.

Dun is goed, maar te dun niet dus gewoon lekker meer voeren dan. Yaro heeft als jonge hond (vanaf 5 maanden ongeveer vers gevoerd) eigenlijk altijd maar 2% ongeveer gegeten en soms iets minder. Maar ja, het is net hoe actief een pup/jonge hond is enz. Ieder dier is anders  smile

Zag gisteren op de weegschaal dat Yaro 1.5 kg afgevallen is (nu 36 kg) de laatste tijd en dat terwijl hij nu al weer een poosje 750 gram eet en regelmatig nog wel meer en reken de snacks niet mee. Rambo komt ook niets aan en die eet evenveel met zijn 27 kg en beiden dus gecastreerd en volwassen. Zijn wel beiden enorm bewegelijk de laatste tijd.

Gewoon lekker op gevoel voeren. MOrgen is het hier (vr)eetdag. 's ochtends beiden 400 gram schapenpens en 's middags vlees compleet AHV  lachen

Groetjes, Jacqueline Yaro en Ramp (officieel Rambo)

Rust zacht Tripper en Boris
wilco

« Antwoord #24 Gepost op: Do 18 Mrt 2010, 19:10:58 »

ik voer m dus ook op het oog!
maar zolang hij niet dikker wordt, blijft ie op die 7 % zitten.
pas als ie begint te groeien in de breedte, gaat dat naar beneden.
ik laat m wel wat schraal opgroeien, maar wil niet de hele tijd tegen zijn ribben aan kijken  smile

boxersien

« Antwoord #25 Gepost op: Do 18 Mrt 2010, 19:14:26 »

ik voer m dus ook op het oog!
maar zolang hij niet dikker wordt, blijft ie op die 7 % zitten.
pas als ie begint te groeien in de breedte, gaat dat naar beneden.
ik laat m wel wat schraal opgroeien, maar wil niet de hele tijd tegen zijn ribben aan kijken  smile

Juis wel tegen die ribben aankijken. Bij Rambo zie ik ook de ribben nog, maar dat hoord bij het ras vind ik anders toch echt te dik naar mijn mening. Bij Yaro zie ik geen ribben, zit zeer overvloedig in vel en vacht, maar als je voelt dan voel je ze heel goed en als hij staat zie je hem achter zijn ribben kast ook invallen wat hoort  smile

Groetjes, Jacqueline Yaro en Ramp (officieel Rambo)

Rust zacht Tripper en Boris
wilco

« Antwoord #26 Gepost op: Do 18 Mrt 2010, 21:13:17 »

Juis wel tegen die ribben aankijken. Bij Rambo zie ik ook de ribben nog, maar dat hoord bij het ras vind ik anders toch echt te dik naar mijn mening. Bij Yaro zie ik geen ribben, zit zeer overvloedig in vel en vacht, maar als je voelt dan voel je ze heel goed en als hij staat zie je hem achter zijn ribben kast ook invallen wat hoort  smile

ik weet het, maar je hebt ribben zien, en ribben zien in mijn ogen.

als ie beweegt ofzo dan wil ik ze best zien, maar als ie gewoon zit of stilstaat ofzo, wil ik ze net zien,
dit is natuurlijk geschreven en dan is het soms best lastig uit te leggen wat je nou precies bedoelt aaaaachhhhh

Zento

« Antwoord #27 Gepost op: Vr 19 Mrt 2010, 08:52:12 »

Je hebt t goed geschreven hoor Wilco. Snap precies wat je bedoelt.
7% lijkt me wel veel maar...  ik heb zelf heel lang zitten dubben over de hoeveelheid dus.
Zit nu op 3 a 4 % van zijn gewicht  en dat lijkt goed te gaan. Ooh ja Zento krijgt intussen alleen nog kvv
van Carnibest

wilco

« Antwoord #28 Gepost op: Vr 19 Mrt 2010, 09:21:02 »

Je hebt t goed geschreven hoor Wilco. Snap precies wat je bedoelt.
7% lijkt me wel veel maar...  ik heb zelf heel lang zitten dubben over de hoeveelheid dus.
Zit nu op 3 a 4 % van zijn gewicht  en dat lijkt goed te gaan. Ooh ja Zento krijgt intussen alleen nog kvv
van Carnibest

hoe oud is zento??
harry is nog maar 17 week, begint nu heeeeel ietsies steviger te worden, dus na aankomende week kijk ik of ie naar 6% kan, zoner meteen weer dunner te worden

Zento

« Antwoord #29 Gepost op: Vr 19 Mrt 2010, 09:32:34 »

Nu 24 weken.
Ik heb echt lang gedacht dat ie gewoon altijd honger had en zitten dubben over zijn voeding vooral omdat ik dat met de andere honden nog niet meegemaakt had.
Maar dat gaat nu gelukkig stukken beter. Hij is er natuurlijk als de kippen bij als de koelkast open gaat want misschien komt er wel iets voor hem uit.
Maar hij loopt gelukkig niet meer 20 keer naar zijn bak om te kijken of er nog wat inzit. v.w.b. zijn ribben: met bepaalde houdingen en lichtval zie je ze
 goed maar over het algemeen als ie gewoon staat dan weer niet.  Hij is trouwens wel erg aktief en groeit goed. Inmiddels al 22 kg

Pagina's: 1 [2] 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: