Laatste Shout - Niet zichtbaar
U bent niet gemachtigd Shouts te bekijken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Vr 10 Sep 2010, 05:17:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+ 
|-+  Algemeen
| |-+  Boxer Ervaringen
| | |-+  Hills prescription J/D
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Hills prescription J/D  (gelezen 415 keer)
mia belle

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 16:13:26 »

Helleuw,

Onlangs ben ik weer met Fons naar de Da geweest omdat hij voor zo vreselijk kreupelt. Fons mankt vooral rechts maar links is arthrose te zien. Op dit moment lopen we 3 keer een blok om in de wijk. Momenteel staat hij op metacam, nu zijn die wandelingen te doen maar dan nog door de pijnmed. heen zie ik dat hij pijn heeft. Zonder pijnmed. zijn deze wandelingen al te veel en eigenlijk is het niet echt boxerwaardig. De DA gaf me als advies mee om "Hills prescription J/D" te gaan voeren. Is er iemand die hiermee ervaring heeft of viavia goede berichten heeft gehoord over dit voer?

isa

boxersien

« Antwoord #1 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 16:51:26 »

Ik hoor er goede en slechte verhalen over. Net als bij welk ander middel ook, maar logisch gezien elke hond anders is  smile wat dus voor de één goed werkt hoeft voor de ander niet te werken. Zelf zou ik liever gaan voor sashas blend of een andere glucosamine soort om dat over zijn voeding te strooien dan voeding kopen met glucosamine erin.
Dit omdat voeding hoog verhit wordt en de glucosamine schijnt dan minder goed te werken. Voor een poedervorm hoeft glucosamine niet zo hoog verhit te worden en is de werking over het algemeen beter.
Zelf heb ik het nooit geprobeerd of deze brokken een positief resultaat brengen als je hond pijn heeft. Als Fons niet snel darm problemen krijgt van verandering van het voer dan zou ik zelf gerust een zak durven proberen. Met 15 kg dan moet aan het einde wel resultaten te zien zijn.
Als je op google. Hills JD voeding in typt dan komt er veel informatie naar boven en ook ervaringen.  smile

Groetjes, Jacqueline Yaro en Ramp (officieel Rambo)

Rust zacht Tripper en Boris
wenda

« Antwoord #2 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 18:08:38 »

Ik heb geen ervaring met dit voer, een knuf voor Fons.
Sterkte, de duimen gaan dat het voer aan gaat slaan.

an

Never give up on the things that make u smile

« Antwoord #3 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 18:31:29 »

Ik heb hele goede ervaringen met /royal canine Mobility Je kan ook gewone boxerbrok van RC halen en bij de reform extra CLA  halen en dat toevoegen. Is miosschien ook wel goedkoper. Vette vis, doet het ook altijd goed.
succes

Fiona

« Antwoord #4 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 20:33:58 »

Geen ervaring maar wil je wel sterkte wensen!
Ik heb overigens wel ervaring met de C/D en S/D voeren van Hills, dit was resp. ter voorkoming en bestrijding van blaasgruis.
Kanu moest dat voer per se hebben want op een ander voer had hij binnen een week weer gruis.

Hij heeft dat voer vanaf zijn 2e jaar tot zijn dood gehad.Tussentijds wat andere soorten geprobeerd maar dat werkte niet.
Ik wil hiermee maar aangeven dat ik zelf wel vertrouwen hebben in de dieetvoedingen van Hills, wel die alleen bij de da te koop zijn,
dierenwinkels verkopen ook wel zoiets maar mijn ervaring is dat dat minder "sterk" is.

Net als Jacqueline zegt: ik zou rustig een zak (of 2) proberen.

Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.
phyllis

« Antwoord #5 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 21:06:22 »

Ik ken dit voer niet, heb wel ander dieet gehad vroeger van hills en was daar erg tevreden over.Tis het proberen waard .
Maar wat een alternatief zou zijn is zelf voedingssupplementen bijgeven.
Zo geef ik Naomi visoliecapsules, glucosamine in combi met chnondrientine en soms extra msm Zo kom je ook tot een goed pakket voor betere beweging
Hoop dat hij gauw baat mag hebben van de inzet van extra's.Sterkte knuffie voor Fons

boxersien

« Antwoord #6 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 21:19:08 »

Het voordeel van zelf geven van glucosamine o.i.d. is wel dat je dan zelf kan doseren dus wat minder of wat meer geven. zo gaf ik als hij slecht was veel meer dan als hij heel goed was  smile

Groetjes, Jacqueline Yaro en Ramp (officieel Rambo)

Rust zacht Tripper en Boris
Omar

« Antwoord #7 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 21:43:47 »

Ik heb ook geen ervaring met dat voer. Maar wil je wel heel veel sterkte wensen met Fons. Een klein blokje om is inderdaad niks voor een boxer. hoop dat je iets vind waardoor het beter gaat met hem.

mia belle

« Antwoord #8 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 21:45:12 »

Ik denk dat ik inderdaad overga op die speciale voeding... Das inderdaad alleen te verkrijgen bij dierenarts. Daarnaast heb ik toch glucosamine en chondroitine gekocht en daarnaast nog visoliecapsules (omega-3) Fons heeft geen gevoelige darmen maar wel eens vreemde aanvallen gehad inmiddels eet hij glutenvrij (KVV) eigenlijk wil ik gewoon snel verbetering zien van de klachten en wil snel over op die brok om toch ook weer af te bouwen ivm de gluten. Daarnaast zet hij iets meer aan van de KVV en dat mag ie best hebben. Hij is overigens niks te dik, dat zit de arthrose dus niet in de weg.

Fiona

« Antwoord #9 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 22:27:42 »

Isa, ik weet nog van dat Hill's voer wat Kanu gaf dat hij daar vrij snel te dik van werd, ik moest dus echt goed letten op de dosering.
de brokken voelden ook heel vet aan, maar ik weet natuurlijk niet of dat ook voor de J/D geldt.

Ik zou het proberen en als het goed afbouwen, je kan als het dan wel weer minder gaat altijd nog weer opbouwen.

Oja schrik niet van de prijs  verlegen

mia belle

« Antwoord #10 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 22:45:55 »

Isa, ik weet nog van dat Hill's voer wat Kanu gaf dat hij daar vrij snel te dik van werd, ik moest dus echt goed letten op de dosering.
de brokken voelden ook heel vet aan, maar ik weet natuurlijk niet of dat ook voor de J/D geldt.

Ik zou het proberen en als het goed afbouwen, je kan als het dan wel weer minder gaat altijd nog weer opbouwen.

Oja schrik niet van de prijs  verlegen

Fons heeft jaren erg schraal geleefd op de brok.. ik gaf hem dan altijd nog veel te veel en hij kwam niets aan. Hij kreeg RC en later Carocroc.  Nu met de rollen smuldier die we ze geven komt ie wat aan...3 hele kilo's is ie aangekomen en weegt nu, schrik niet..30 hele kilo's! De prijs van wat we nu voeren is ook aan de hoge kant..doet niet onder voor de brok die we int vooruitzicht hebben... Ik heb me goed voorbereid..denk ik... Ik hoop zo dat het hem goed zal doen.. Gut wat heb ik een verdriet om hem. pompipom

Fiona

« Antwoord #11 Gepost op: Ma 08 Mrt 2010, 22:56:46 »

Ach meis... pompipom Ik hoop echt dat het snel beter met hem gaat. hugg voor jou en the Fonz!

marielle

« Antwoord #12 Gepost op: Di 09 Mrt 2010, 09:13:19 »

ik zou ook zeker sashas blend proberen...
Ons diesel zijn linker knie is totaal versleten, en die heeft heel veel baat bij sashas blend.
Als ik het een paar dagen niet gebruik, begint hij meteen weer te manken, en zolang ik het gebruik
is er geen vuiltje aan de lucht en zou je niet denken dat hij iets mankeert.

Bonny

« Antwoord #13 Gepost op: Di 09 Mrt 2010, 09:48:23 »

Ik zou persoonlijk doorgaan met Smuldier, en er zelf toevoegingen bij doen.Ik weet niet wat je voor de rollen betaald, maar bij ons betaal je voor 400gr. vlees compleet glutenvrij 48 eurocent. Ik denk dat je met de brokken duurder uit bent. Sterkte met Fons, vreselijk om je hond zo te zien, hopelijk heeft hij er baat bij.

doenja

« Antwoord #14 Gepost op: Di 09 Mrt 2010, 10:13:00 »

Hé bah wat vervelend voor jullie zeg!!
Ik heb geen ervaring met Hiils,Max gaf ik toen RC Maxi Mature,zat ook Glucosamine in,maar toch gaf ik hem ook zelf nog bij,wat hij ook kreeg maar daar is Fons waarschijnlijk gelukkig nog niet aan toe dat is een onderhouds dosering Previcox.Hij was natuurlijk al wat ouder en kraakte ook echt.Maar hij liep wel weer als een kiviet dan en ging toch vaak een uur mee,wel op eigen tempo,maar toch..

Doenja en Diesel
Rust zacht mn liefste Dal (02-07-1995     *14-01-2006) You're MY star in heaven.
Rust zacht Baron (12-10-1996  *07-06-2009)
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: